… více než 60 let zkušeností
Kdo mohl sledovat od roku 1946 vývoj lamelových kroužků Fey z pružinové pásové oceli příp. z plochého drátu různých kvalit, také z nerezového a vůči vysokým teplotám odolného materiálu, vzpomene si na to, že v Německu byly vyrobeny poprvé lamelové kroužky v jednoduše vinutém provedení (FK2 AS) a sice nejdříve k osazení použitých pístů ve spalovacích motorech, aby se znovu dosáhlo utěsnění, příp. komprese také v nekruhových a „vyběhaných“ válcích.
Toto první použití kroužků Fey bylo dlouhá léta úspěšné, avšak pro další rozvoj firmy Fey hospodárně nejisté s ohledem na budoucnost.
Rozhodující předpoklad pro další vývoj těsnění s lamelovými kroužky Fey spočíval v tom, vyvinout nákladově příznivý výrobní proces, při kterém budou kroužky pomocí tepelných úprav vyrobeny ve volném stavu jako nekruhové. Poté ale budou v pracovní poloze při nejvýše možné světlé vůli ležet v otvoru tělesa jako kroužky kruhové s vnějším předpětím a na hřídeli jako kroužky kruhové s vnitřním předpětím.
S těmito argumenty a kladnými těsnícími efekty jako štěrbinovými a labyrintovými těsněními, mohla firma Fey přistoupit k vyskytujícím se problémům s utěsňováním v průmyslu, přičemž stále větší poptávka a požadavky průmyslu vedly k programu těsnění v průměrném rozsahu od 15 mm až do 1300 mm. Prozatím obsahuje výrobní program firmy Fey cca 16.800 typů kroužků s různými průměry, průřezy a materiály kroužků.
Úspěšnými uživateli lamelových kroužků Fey jsou např. výrobci valivých a kluzných ložisek, výfukových potrubí od spalovacích motorů, ložisek dvojkolí u kolejových vozidel, zařízení pro plynulé lití, převodovek, hnacích ústrojí a mnoha dalších zařízení.